Wednesday 19 June 2013

Set Breastfeeding Shaklee.. Apa anda perlu tahu...


Salam..
Saya doakan semoga kalian sihat & sentiasa dilindungi yang maha Esa..
Sepanjang pengalaman saya menyusukan kedua-dua anak saya, pengambilan vitamin amat membantu untuk mendapatkan tubuh badan yang cergas seterusnya mood yang baik bagi memastikan badan saya dapat menghasilkan susu dengan baik. Namun, harus diingat, pengambilan vitamin hanya "tools" yang membantu perjalanan penyusuan. Kekerapan stimulation, pengambilan air yang cukup, pengambilan makanan yang berkhasiat, tempoh mengepam yang konsisten apabila di tempat kerja perlu dititikberatkan.. Jangan salahkan vitamin pulak jika anda tidak mendapat hasil yang diinginkan setelah mengambil vitamin..
 
Ini merupakan basic set untuk ibu yang menyusu.
 

Set di atas lebih dikenali sebagai Set B.
Apa dia Set B???
Set ini mengandungi B-complex, Vitalea (multivitamin), Vit C dan Alfalfa.
Siapa yang perlu Set B??
Set ini sesuai untuk ibu yang tidak mempunyai masalah penyusuan. Ia lebih kepada untuk memperkayakan susu ibu dengan zat & nutrisi. Fungsi setiap vitamin ialah:
Vitalea with iron formula untuk pertumbuhan & pembesaran secara lengkap & menyeluruh,
B-complex: untuk keperluan pertumbuhan otak & emosi
Vit C: focus kepada meningkatkan sistem imun badan
Alfalfa: sebagai perangsang membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu di samping membantu mengurangkan masalah eczema sekiranya bayi mengalami masalah tersebut.
 
Seterusnya, jika anda mengalami masalah pengambilan kalsium yang mencukupi dalam diet harian anda, Ostematrix jawapannya. Set ini dikenali sebagai Set E. Ia merupakan Set B & tambahan Ostematrix.
Ostematrix merupakan formula lengkap kalsium, magnesium & vitamin D.
 
Siapa yang perlu mengambil set ini?
Ibu yang sering mengalami susu merudum setiap kali PMS. Set ini membantu ibu lebih cergas, bertenaga walaupun kurang tidur selain kalsium yang amat diperlukan oleh bayi untuk pembentukan tulang serta gigi si kecil.
 
Set yang setersnya ialah Set 3M
Set ini mengandungi Set B, Ostematrix & ESP
Siapa yang perlu set ini??
Set ini disyorkan kepada ibu-ibu yang mengalami masalah penyusuan.
Bagi ibu -ibu yang perlu menyimpan stok EBM, ibu yang mahu anaknya tidur lena waktu malam dan ibu yang sedang relaktasi..
Masalah penyusuan yang dimaksudkan di sini ialah ibu-ibu mengalami masalah penghasilan susu walaupun telah melakukan sesi perahan setiap 2 jam & pengambilan air sekurang-kurangnya 3L sehari, maka set ini dapat membantu mana-mana kekurangan dalam zat yang diperlukan oleh badan agar badan ibu tadi dapat berfungsi dengan baik seterusnya menghasilkan susu dengan bagus sekali..
ESP merupakan protein soya yang berkualiti tinggi.
 
Dinasihatkan agar ibu-ibu yang menyusu dan ingin mendapatkan set-set penyusuan di atas, mohon dapatkan konsultasi sebelum membeli agar perjalanan penyusuan anda lebih baik selepas mengambil set-set di atas.
 
 
#credit to Pn Norita Idris
 
Salam Sayang.
 
 

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email Yahoo: nurhanani_zawawi@yahoo.com Gmail: nurhanani6478@gmail.com Whatsapp: 017-7724649.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...