Thursday 3 April 2014

Tempoh Berpantang Yang Sihat dengan SHAKLEE

Salam
Alhamdullilah hampir seminggu menjalani tempoh berpantang bersama anak ketiga saya..
Ada di kalangan kita yang tidak suka tempoh berpantang. Ini kerana waktu berpantang sepatutnya kita berehat setelah bertarung nyawa untuk melahirkan bayi. Namun disebabkan jadual harian telah berubah dek kerana kehadiran si Comel, makanya tubuh si Ibu tidak dapat berehat dengan sebaiknya.
 

Bagi diri saya, Ahamdullilah SET BERSALIN SHAKLEE banyak membantu saya sepanjang tempoh berpantang. Walaupun berjaga malam untuk menyusukan bayi, namun badan kembali segar keesokan harinya. Luka jahitan juga cepat baik di samping dapat menguruskan 2 orang anak dan hal rumahtangga yang lain.
 
Antara kebaikan SET BERPANTANG SHAKLEE

  1. Set bersalin/berpantang Shaklee boleh diambil sejurus selepas bersalin.
  2. Boleh diambil untuk Si Ibu yang bersalin normal atau pembedahan
  3. Membantu Si Ibu pulih dengan cepat dari luka bersalin / luka Episiotomi
  4. Membantu menambah darah dan memberi tenaga.
  5. Membantu tenangkan ibu, elak bentan dan meroyan
  6. Selamat untuk ibu dan bayi yang menyusu.
 

SET ASAS BERPANTANG
  • Vitalea - Mengandungi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Oleh kerana ibu banyak kehilangan darah, ibu perlu makanan yang sihat serta nutrisi yang lengkap bagi menggantikan darah yang hilang. Mengandungi zat besi yang penting dalam pembentukan sel darah merah.
  • B-Complex- Menukarkan makanan kepada tenaga. Menjadikan si ibu yang berpantang kurang letih dan lebih bertenaga. Melawan tekanan / stress. Mencegah anemia.
  • Zinc kompleks - Mempercepatkan pemulihan luka samaada bersalin normal atau pembedahan. Penting untuk ibu berpantang pulih sepenuhnya. Kandungannya banyak terdapat dalam ikan haruan. Selain protin, ikan haruan kaya dengan zinc. Mempertingkatkan system imun. Membantu masalah kedinginan selepas bersalin.
  • Sustained Release Vitamin C - Peningkatan system imun. Mencantikkan kulit. Kebiasaanya ibu berpantang mengalami wajah yang agak kusam. Melambatkan penuaan serta menyekat pembentukan pigmen punca utama jeragat. Mempercepatkan pemyembuhan luka jahitan.


Jadikan tempoh berpantang sebagai momen yang terindah anda bersama si comel. Kurangkan stress dan ketidakselesaan sepanjang tempoh ini. InsyaAllah, dengan set BERPANTANG SHAKLEE badan si ibu lebih sihat, bayi juga lebih ceria mendapat sepenuhnya susu IBU.
 
Untuk pembacaan lanjut tentang set berpantang SHAKLEE, KLIK SINI
*Misi seterusnya: Mula mengumpul STOK SUSU (EBM) untuk Baby Ahmad Rahimi.
 
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia & Indonesia. Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo: nurhanani_zawawi@yahoo.com
Gmail: nurhanani6478@gmail.com Whatsapp/SMS/CALL: 017-7724649. Shaklee ID : 830451 COD: Gombak, Batu Caves & Ampang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...