Saturday 8 February 2014

Atasi Masalah BUASIR Dengan Shaklee

Hilangkan Mimpi Ngeri Saat Membuang...

Salam
Shaklee dengan set Buasir
Masalah buasir kini menyerang tidak mengira tua atau muda. Apabila seseorang mengalami sembelit dan cuba untuk meneran najis yang mengeras di dalam kolon dengan kuat ketika membuang air besar, struktur ini akan membengkak.
 
Walaupun kadangkala buasir dikatakan lebih cenderung untuk diwarisi, tetapi ini lebih kepada faktor gaya hidup atau tabiat pemakanan di kalangan ahli keluarga yang boleh menyebabkan kecenderungan untuk mendapat buasir.
 
JENIS-JENIS BUASIR
  1. Buasir Dalaman - Lazimnya buasir ini tidak terasa sakit atau gatal kerana terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir dan menyebabkan berdarah. anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku, anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.
  2. Buasir Luaran - Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar yang mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit, (bekalan darah akan terputus) bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir, adalah sukar untuk dibuang. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan dahulunya.
FAKTOR YANG MENYEBABKAN BUASIR
  • Sentiasa duduk
  • Meneran (ketika najis keras atau sembelit)
  • Cirit-birit
  • Duduk mencangkung di dalam tandas terlalu lama
  •  Batuk yang teruk
  • Bersalin
  • Mengangkat Berat
  • Pengalaman seks melalui dubur oleh golongan homoseksual
SET BUASIR SHAKLEE DAPAT MEMBANTU ANDA
  • Ostematrix Shaklee: Membantu mengurangkan SEMBELIT melancarkan pembuangan air besar dan memebri keselesaan apabila mengalami luka di bahagian dubur.
  • Omega Guard Shaklee: Baik untuk sendi dan otot, melegakan semasa proses pembuangan air besar yang amat perit dan membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.
  • Zinc complex: Dicadangkan kepada pesakit yang mengalami tahap lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah & membuang air besar dengan rasa yang sangat PERIT, di samping membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.
Jangan berdiam diri dengan masalah BUASIR anda.. Atasi hari ini dengan rangkaian Vitamin Shaklee yang dapat membantu melegakan masalah pembuangan anda.
 
Salam Sayang
 
 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email Yahoo: nurhanani_zawawi@yahoo.com Gmail: nurhanani6478@gmail.com Whatsapp: 017-7724649. Shaklee ID : 830451

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...