Monday 13 January 2014

Vitamin Shaklee Yang Membanyakkan SUSU IBU

Puan, saya nak vitamin yang memang betul-betul boleh membantu  membanyakkan susu saya..

Saya tak nak makan banyak-banyak vitamin lagipun budget saya tak banyak..

Salam
A story of Motherhood
Seronok kan bila dapat stok SUSU banyak macam ni...
 
Saya sering ditanya oleh customer mengenai Vitamin Shaklee yang boleh membantu membanyakkan susu ibu..
Sebagai jawapan, saya akan mencadangkan 3 Vitamin ini untuk mereka.
  • Ostematrix (Kalsium Magnesium) 
  • ESP (Energizing Soy Protien)
  • Alfalfa Complex
Bagaimana 3 vitamin ini dapat membantu anda dalam penyusuan SUSU IBU??? 
 1. Ostematrix Shaklee
Di dalam SUSU ibu, antara komposisi utama ialah kalsium. Kalsium sangat penting untuk membina darah, membina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh badan manusia. Bagi ibu-ibu yang menyusu, jangan abaikan keperluan kalsium seharian anda. Jika anda kurang mengambil kalsium dalam diet seharian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu tadi akan diambil dan diserap dari yang sedia ada dalam tubuh badan si ibu. Jika perkara ini berlarutan, dan si ibu tidak pula menggantikan kalsium ini, maka si ibu akan mengalami risiko osteoporosis, sengal pada kaki dan tulang belakang, mudah letih serta muka nampak pucat.
 
Ada sesetengah ibu menyusu yang sedang melalui menstrual (period) akan mendapati susunya akan berkurangan. Ini disebabkan kekurangan kalsium di dalam darah yang sangat kritikal di kala badan sedang mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan. 
 
Antara kelebihan lain Ostematrix Shaklee ialah:
  • Mengekalkan tekanan darah yang normal
  • Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
  • Menolong mengurangkan symptom sengugut
  • Mengurangkan kekejangan, retensi, mudah meradang dan kemurungan

2. Energizing Soy Protien Shaklee (ESP) 
Protien merupakan antara komposisi utama dalam susu ibu. Protien merupakan makanan sel. Sel tidak mengenali makanan seperti roti canai, tahu atau nasi, tetapi sel hanya memerlukan protein iaitu dari sumber makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu dalam badan. Ia membantu mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Protien juga dapat membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrient dan sumber tenaga. 
 
Protien sangat sensitif. Ia wujud pada suhu badan kita dan mudah termusnah pada suhu yang tinggi. Jadi jika memasak sumber protein seperti ikan dan di goreng pada suhu yang tinggi, maka banyak protein yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri. Oleh kerana itu adalah sangat penting kita mengambil ESP Shaklee sebagai sumber protein yang asli.
 
3. Alfalfa Complex
Vitamin ini penting untuk penghasilan susu ibu dan memang dikenali sebagai MILK BOOSTER.
Ia mempunyai 1001 khasiat yang sangat berguna untuk ibu-ibu menyusu. Alfalfa Complex membantu memekatkan susu dan susu ibu lebih berlemak. Anak akan mudah merasa kenyang dan tidur lebih lama.
(Namun keberkesanan untuk setiap ibu nyata berbeza. ada yang hanya memerlukan 2 biji Alfalfa sehari sudah menampakkan hasilnnya namun tidak kurang juga yang memerlukan pengambilan 4-6 biji sehari baru menampakkan hasilnya).
Alfalfa juga dapat membantu sistem perkumuhan (lawas) dan pembuangan angin dalam badan. Bayi akan susah kembung jika si ibu mengambil alfalfa. Pengambilan vitamin ini perlu pengambilan air yang seimbang dengan kuantiti alfalfa yang diambil. The more we take, the more we have to drink.
 
Pengambilan Vitamin ibu menyusu merupakan salah satu usaha kita untuk meneruskan penyusuan bersama si manja. Jika anda konsisten dan mengikut jadual pemakanan vitamin yang betul, InsyaAllah anda akan mendapat hasilnya..
 
Salam Sayang


 

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Penghantaran Shaklee ke seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email Yahoo: nurhanani_zawawi@yahoo.com Gmail: nurhanani6478@gmail.com Whatsapp: 017-7724649. Shaklee ID : 830451

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...